Eén van de manieren om je auto te bestickeren is carwrapping. Bij carwrapping wordt de auto geheel of gedeeltelijk ingepakt met folie. Het laten wrappen van je auto is in de volgende gevallen de ideale oplossing:
- Als de kleur waarin je de auto wilt niet leverbaar is bij de dealer.
- Als je de auto wilt omtoveren in de huisstijl van je bedrijf.
- Als je het laten overspuiten van je auto te veel geld vindt kosten en je op zoek bent naar een goedkoper alternatief.
Voordelen van carwrapping
- Met carwrapping kun je qua ontwerp veel meer kanten op dan wanneer je je auto laat overspuiten.
- De folie is relatief eenvoudig te verwijderen. Dat is ideaal als je op den duur de uitstraling van je auto wilt veranderen.
- De folie heeft niet alleen een cosmetische functie, maar ook een conserverende werking, waardoor de lak van je auto langer mooi blijft.
- Met de juiste folie is het mogelijk om met je auto door de wasstraat te gaan. Dat scheelt een hoop gedoe met het schoonmaken van je auto.
Alternatieven voor carwrapping
Naast carwrapping zijn er andere manieren om de uitstraling van je auto aan te passen. Denk bijvoorbeeld aan autobestickering. Dit is de meest voorkomende vorm van autoreclame en heeft als voordeel dat het een stuk goedkoper is dan carwrapping. Autobestickering wordt dan ook veel toegepast op het bedrijfsauto’s.
Een ander alternatief om met je auto reclame te maken, zijn magneetplaten. Het nadeel van magneetplaten is dat ze niet zo mooi ogen. Daartegenover staat dat je magneetplaten eenvoudig kunt verwisselen waardoor het een goed middel is als je regelmatig een andere reclameboodschap wilt communiceren.
Carwrapping commercieel inzetten
Carwrapping wordt door bedrijven commercieel ingezet, dus als reclamemiddel. Als je dat ook van plan bent is het belangrijk om rekening te houden met de volgende aandachtspunten:
- Zorg dat je niet onnodig veel drukke elementen aan de bestickering toevoegt. Dat zorgt alleen maar voor afleiding van je reclameboodschap.
- Gebruik niet onnodig veel tekst. Visuele elementen ondersteund door een korte zin of enkele woorden werkt vaak het beste.
- Beperk het aantal contactgegevens. Een website en telefoonnummer is al voldoende.
Als je carwrapping commercieel wilt inzetten, raden we je aan om een bedrijf gespecialiseerd in signing in te schakelen. Bij dergelijke bedrijven werken signing specialisten die dagelijks in de weer zijn met carwrapping en het uitwerken van commerciële boodschappen. Hun ervaring kun je dus in jouw voordeel gebruiken.